Пропозиції та рекомендації за результатами моніторингових досліджень з питань діагностики та подолання освітніх втрат у сферах загальної середньої освіти, проведених у 2024 році
Державною службою якості освіти України (далі - Служба) у 2024 році проведено ІІ етап загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та ІІ етап Пілотного проєкту щодо вивчення (моніторингу) якості освіти у сфері фахової передвищої освіти. Ці дослідження є частиною масштабної ініціативи Служби з діагностики якості освіти в сучасних умовах, а їхньою метою є не лише оцінка рівня знань здобувачів закладів загальної середньої та фахової передвищої освіти, але й виявлення основних проблем, з якими стикаються заклади освіти в умовах повномасштабної війни, та напрацювання конкретних рішень для їх подолання.
Організований Службою до Всесвітнього дня якості 14 листопада 2024 року Форум якості освіти (далі - Форум) став підсумковим заходом і фундаментом для розроблення пропозицій щодо подолання освітніх втрат.
Учасники Форуму долучилися до панельних дискусій про освітні політики, які б сприяли резильєнтності системи освіти в умовах повномасштабної війни, зокрема й ураховуючи дані, зібрані внаслідок моніторингових досліджень та інституційних аудитів закладів освіти.
У межах Форуму відбулося три сесії на теми:
✔ «Діагностика та подолання освітніх втрат: резильєнтність шкіл у сучасних умовах»;
✔ «Резильєнтність системи фахової передвищої освіти в умовах воєнного стану».
Відтак для педагогічних колективів і засновників закладів освіти запропоновано перелік коротко-, середньо- та довгострокових заходів для виправлення недоліків і напрацювання стратегій та основних векторів у освіті.
Подальше впровадження цих стратегій дозволить не лише подолати поточні виклики, але й закласти основи для стійкого розвитку загальної середньої та фахової передвищої освіти в майбутньому.
За результатами проведення Форуму надсилаємо інформаційно-аналітичні матеріали як підсумок комплексу заходів, здійснених Службою в рамках реалізації згаданих моніторингових досліджень, які містять інформацію про їх результати, приклади успішних місцевих ініціатив та обґрунтовані пропозиції та рекомендації для подолання освітніх втрат у відповідних сферах (додаються).
Сподіваємося, що підготовлена Службою інформація та напрацьовані матеріали сприятимуть спільним зусиллям органів влади, органів місцевого самоврядування, закладів освіти, установ, організацій та громадян України у визначенні шляхів впровадження компенсаторних заходів для подолання освітніх втрат, основних напрямів та тенденцій подальшого розвитку освіти під час воєнного стану.
Додатки: