A A A K K K
людям з порушенням зору
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Чим оцінювання для розвитку (формувальне) відрізняється від підсумкового оцінювання?

Дата: 14.02.2024 09:26
Кількість переглядів: 8

Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в закладі освіти включає критерії, правила і процедури, за якими здійснюється оцінювання. Розроблення, оприлюднення та інформування про критерії оцінювання робить процес оцінювання прозорим і зрозумілим для всіх учасників освітнього процесу.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

Попри війну незмінними залишаються два основних види оцінювання результатів навчання учнів — надання зворотного зв’язку та супроводу дітям (формувальне оцінювання) і визначення якості результатів навчання (підсумкове оцінювання). Формувальне оцінювання дає змогу оцінити й скоригувати процес навчання та розвитку, а підсумкове – показує результати навчання та розвитку.

Поточне та формувальне оцінювання здійснюється з метою відстеження особистісного розвитку учнів, їхнього навчального поступу, процесу здобуття навчального досвіду як основи компетентності для розроблення індивідуальної освітньої траєкторії учнів. Підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти здійснюється у співвідношенні з обов’язковими результатами, визначеними Державним стандартом.

 

Суб’єктом підсумкового оцінювання виступає педагог (розробляє і використовує інструменти оцінювання для встановлення якості результатів навчання), а під час  формувального оцінювання суб’єктом оцінювання є вчителі (зворотній зв’язок та відстеження поступу) і учні (взаємооцінювання та самооцінювання). Саме тому, інструменти формувального оцінювання повинні розроблятися учнями у співпраці з педагогом. Переважно це стосується критеріїв оцінювання, за якими учні перевіряють усні або письмові роботи, водночас, в процесі навчання, можуть бути навчальні ситуації, коли учні у співпраці з педагогом добирають завдання одне для одного і оцінюють результати виконання за обраними критеріями.

За вибором закладу освіти оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством.

Формуючи систему оцінювання у закладі освіти, потрібно пам’ятати, що оцінка має стимулювати учнів до навчання, а не використовуватись для покарання.

Дізнатися більше:

✅ Як здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах війни: рекомендації Державної служби якості освіти👉   https://sqe.gov.ua/yak-zdiysnyuvati-ocinyuvannya-navchalni/

✅ Абетка для директора 👉 https://nus.org.ua/.../Abetka_dyrektora_2021_SQE_SURGe.pdf

✅ Посібник «Академічна доброчесність в середній освіті» 👉  https://bit.ly/3ltDwHr

✅ Внутрішній моніторинг результатів навчання учнів – інструмент для покращення якості освіти в руках директора школи  👉 https://sqe.gov.ua/vnutrishniy-monitoring-rezultativ-n/

 

Управління Державної служби якості освіти у Харківській області


« повернутися

Вхід для адміністратора