Як навчити дитину вимірювати величини
Проєкт «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям початкових класів оригінальні практичні завдання для розвитку абстрактного та просторового мислення, навичок прогнозування, вимірювання й запису результатів вимірювання величин.
Виконання запропонованих завдань сприятиме розвитку уміння добирати прилади та обладнання для здійснення різноманітних вимірювальних операцій, практично застосовувати досвід навчальної математичної діяльності в життєвих ситуаціях.
Вимірюємо шлях до водопою. Це завдання сприятиме формуванню математичної компетентності, удосконаленню вимірювальних навичок, уміння здійснювати обчислення зручним способом. Виконуючи завдання, діти розвиватимуть логіко-математичні здібності, математичне мислення, увагу й кмітливість.
Одиниці вимірювання: використовуємо правильно. Завдання спрямоване на закріплення знань про одиниці вимірювання величин. Завдання формуватиме в дитини розуміння, які саме одиниці вимірювання величин доцільно використовувати в тому чи іншому разі, розвиватиме уважність і спостережливість.
Розвиваймо окомір: учимося порівнювати. Це завдання спрямовано на розвиток уміння порівнювати предмети, зіставляючи їх реальні розміри на основі схематичних зображень. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься «на око» визначати приблизний об’єм (місткість) предмета. Завдання сприятиме розвитку абстрактного та просторового мислення.
Незвичні одиниці вимірювання. Завдання спрямоване на формування навичок вимірювання довжини допоміжними засобами. Дитині пропонується виміряти відрізки різної довжини, використовуючи відбиток пальця, своє взуття, стілець, фломастер. Зважаючи на вік, дитина користуватиметься цілими числами.
Обчислюємо висоту найвищих споруд світу. Завдання сприятиме розвитку логіко-математичного мислення дитини в процесі розв’язання життєвих ситуацій. Дитині пропонується обчислити приклади й дізнатися висоту найвищих споруд світу, а також знайти й написати інформацію, які будівлі є найвищими в Україні.
Використовуємо одиниці вимірювання правильно. Виконуючи це завдання, діти вдосконалюватимуть уміння перетворювати та порівнювати одиниці довжини, знаходити невідомі компоненти арифметичних дій, розвиватимуть логіко-математичні здібності, математичне мислення й увагу.
Вимірюємо довжину долоні. Це завдання сприятиме удосконаленню вміння дітей вимірювати довжину предметів. Дитині пропонується олівцем або ручкою обвести на папері свою долоню та здійснити за допомогою лінійки запропоновані вимірювання. Також дітям потрібно виконати арифметичні операції щодо порівняння довжини предметів.
Прогнозуємо й вимірюємо довжину предметів. Це завдання допоможе дитині здобути досвід прогнозування, вимірювання й запису результатів вимірювання величин. Дитині пропонується розглянути різні предмети домашнього вжитку подумати, якою може бути довжина цих предметів, потім – знайти ці предмети й виміряти їхню довжину. Прогнозовані та фактичні результати записуються в таблиці.
Учимося правильно вимірювати. Це завдання спрямовано на розвиток уміння добирати прилади та обладнання для здійснення різноманітних вимірювальних операцій. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься добирати засоби для вимірювання різних величин. Дитині пропонується вказати, для яких вимірювань призначені зображені предмети. Також учні мають зазначити, чим саме з поданого переліку доцільно скористатися у різних життєвих ситуаціях.
Розташовуємо зображення за розміром №1. Це завдання допоможе дитині навчитися вимірювати довжину різних предметів і порівнювати результати. Дитині пропонується розглянути 5 зображень предметів, які потрібно вирізати й наклеїти у відповідні місця, розташувавши за розміром (від найбільшого до найменшого). Під кожним малюнком потрібно написати його довжину в сантиметрах.
Сад-город: обчислюємо площу ділянок. Це завдання допоможе дитині розвинути математичне мислення, потренуватися в обчисленні площі прямокутника, навчитися орієнтуватися в одиницях вимірювання площі та їх скорочених позначеннях. Дитині пропонується обчислити й написати площу ділянок, засаджених деревами, кущами й овочами.
Учимося вимірювати предмети (№1). Завдання допоможе дитині здобути досвід вимірювання й запису результатів вимірювання величин. Дитині пропонується розглянути й записати у комірках довжину різних предметів. У процесі виконання завдання, дитина вчитиметься вимірювати довжину предметів, записувати результати вимірювання, використовуючи різні одиниці, практично застосовувати досвід навчальної математичної діяльності в життєвих ситуаціях.
Учимось вимірювати малюнки: школа. Це завдання допомагатиме дитині формувати елементарні математичні уявлення і вчитись вимірювати різні розміри зображень за допомогою умовної мірки. Дитині треба виміряти ширину, довжину або висоту зображень за допомогою квадратиків – порахувати їх і записати отримане число. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме просторове й математичне мислення, вчитиметься орієнтуватись на аркуші паперу та визначати межі зображень.
Порівняння малюнків: від найбільшого до найменшого. Завдання допоможе дитині формувати елементарні математичні уявлення, вміння вимірювати різні розміри зображень, розвиватиме увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути й з'єднати однакові малюнки від найбільшого до найменшого. Виконуючи завдання, дитина зможе навчитися співставляти й порівнювати предмети, виконувати найпростіші логічні операції за допомогою візуалізації, упорядковувати об’єкти у напрямку зменшення.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.
https://osvita.ua/school/nus/73620/