У МОН розробили механізм апробації шкільних підручників
Міністерством освіти і науки розроблений проєкт порядку проведення апробації навчальної літератури для шкіл.
Документ визначає систему організаційної та науково-методичної роботи щодо проведення апробації, метою якої є удосконалення шкільних підручників та навчальної літератури.
Процес апробації передбачає дослідження якості підручників, їх відповідності вимогам державних стандартів, науковим, педагогічним, методичним та антидискримінаційним вимогам.
Планується, що апробація одночасно проводитиметься у два етапи – безпосередня апробація вчителями та проведення опитування учнів та батьків, які беруть участь в апробації.
Апробація розпочинатиметься на початку навчального року та може тривати від трьох місяців до одного навчального року.
З метою удосконалення підручника власнику прав на використання твору, передаватимуться висновки вчителів щодо якості підручника, його відповідності вимогам державного стандарту, вимогам тощо, а також результати діагностувальних робіт, виконаних учнями.
Після завершення апробації підручник буде включений до переліку підручників/посібників, що пройшли апробацію.
Витрати на проведення апробації здійснюватимуться за рахунок коштів державного бюджету.
Педагогічним працівникам, які братимуть участь в апробації, встановлюватиметься надбавка до посадового окладу у розмірі до п’ятнадцяти відсотків на кількість навчальних годин, під час яких вони здійснють апробацію підручника.
Також участь педагогічного працівника в апробації враховуватиметься під час підбиття підсумків його чергової атестації.
Зауваження та пропозиції до проєкту документа можна надсилати до 28 квітня 2023 року за адресою: zso.imzo@gmail.com.