A A A K K K
людям з порушенням зору
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

МОН пропонує проводити уроки про безпеку в Інтернеті

Дата: 16.01.2023 15:17
Кількість переглядів: 31

Міністерство освіти пропонує школам проводити уроки на тему безпеки в Інтернеті не менше 1–2 разів на рік.

Така рекомендація подана за результатами дослідження щодо ефективності використання навчальних матеріалів від освітнього проєкту #stop_sexтинг у школах.

Метою проведення уроків #stop_sexтинг є захист дітей та дорослих від сексуального насильства та експлуатації у цифровому середовищі, а також безпека офлайн під час війни.

Дослідження довело, що після таких уроків діти ліпше розуміють ризики, що існують в Інтернеті, та ймовірність подій в мережі, що негативно впливатимуть на їхнє життя.

Крім того, вони визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку. Водночас діти більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в Інтернеті.

Також діти знають, до кого звернутись у випадку виникнення небезпечної ситуації в Інтернеті.

Через рік після проходження уроків діти демонструють додержання визначених правил та готовність до підтримки інших дітей, які можуть опинитися в ситуації небезпеки.

Автори матеріалів переконані, що уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік), адже діти схильні переоцінювати власну компетентність щодо онлайн-поведінки.

Також варто забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, проводити додаткові практикуми (налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж під час уроку інформатики).

Окрім того, необхідно працювати над формуванням більшої обізнаності про онлайн-безпеку серед батьків.

При цьому зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їхнім актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі.

Педагогам варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо) під час уроку.

Водночас необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їхню апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів.

Крім того, необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення. На думку дітей, це допоможе їм активніше брати участь у вправах та дискусіях протягом уроку.

НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ


« повернутися

Вхід для адміністратора