Як формувати математичну компетентність учнів 1-4 класів
Результати загальнодержавного моніторингу «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» свідчать, що рівень сформованості математичної компетентності в учнів 4 класів за останні роки знизився.
За підсумками моніторингу експерти Українського центру оцінювання якості освіти підготували методичні рекомендації щодо формування читацької та математичної компетентностей учнів на рівні початкової освіти.
У рекомендаціях щодо формування математичної компетентності можна знайти відповіді на такі питання:
- Що таке математична компетентність?
- Що мають знати й уміти учні початкових класів з математики?
- Який рівень сформованості різних складників математичної компетентності мають наші випускники початкової школи?
- Що пропонують чинні підручники з математики для формування різних складників математичної компетентності?
- Як навчати учнів працювати з даними та здійснювати вимірювання?
- Які завдання варто пропонувати учням, аби поліпшити їхні результати щодо роботи з даними та вимірювань?
- До яких ресурсів може звернутися вчитель в умовах дистанційного навчання, щоб покращити результати своїх учнів?
Пропоновані рекомендації містять описи конкретних практик та зразки завдань, які можна використовувати на навчальних заняттях, зокрема і як приклади для розроблення діагностувальних робіт.
В Українському центрі оцінювання якості освіти сподіваються, ці матеріали стануть у пригоді не тільки вчителям та їхнім учням, а також зацікавлять авторів майбутніх підручників з математики для цього освітнього рівня.