A A A K K K
людям з порушенням зору
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Реформа історичної освіти: бачення змін від вчителів

Дата: 16.01.2023 14:21
Кількість переглядів: 25

Міністерство освіти і науки України поставило за мету підготувати концепцію реформи історичної освіти в школі до 1 липня 2023 року. У зв’язку з цим у грудні минулого року була створена робоча група, до складу якої увійшли фахівці МОН, науковці та історики, однак в ній немає жодного вчителя.

 Історія, як предмет, про минуле людства, розвиток суспільства, складний історичний шлях народу, національну ідентичність.

Однак сучасна українська історична освіта потребує суттєвих змін, особливо через криваву боротьбу народу України за право на існування, як самостійної, незалежної країни, яка ще не описана в підручниках.

Освітяни переконані, що зміни назріли вже давно, та потребують їхнього упровадження. Війна особливо загострила ці питання.

Напрацювання нової концепції історії – ось основний вектор реформування історичної освіти. Історіографія не стоїть на місці, а учні досі вчать історію за трактуваннями Михайла Грушевського, які мало відповідають реаліям. Також освіта потребує нових програм та підручників, відповідно до них.

Нова концепція історичної освіти має знайти відповіді на багато важливих питань:

  • як подолати надмірне навантаження предмета фактами, датами та подіями;
  • як показати місце історії України в контексті всесвітньої історії;
  • як визначити місце регіональної історії в концепті розвитку країни та нації;
  • чи варто замінювати хронологічний підхід на тематичний, де це можливо;
  • як переглянути навчальні програми та збільшити кількість годин для вивчення історії;
  • як переглянути концепцію ЗНО, яка перебільшого ґрунтується на перевірці дат та термінів.

Також варто залучити дитячих психологів, які розуміють сучасних дітей і можуть вчасно “зупинити” розробників концепції сказавши, що в певній темі для певного класу подається забагато інформації, чи вона відповідає віковим особливостям учнів, чи діти її сприймуть.

Окрім концепції та підручників, вчителі чекають на методичні рекомендації.

https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/reforma-istorichnoyi-osviti-plan-zmin-vid-vchiteliv 


« повернутися

Вхід для адміністратора