A A A K K K
людям з порушенням зору
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В 2021/22 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.

Дата: 11.10.2021 16:15
Кількість переглядів: 88

Міністерством освіти і науки розроблені методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2021/22 навчальному році.

Документ містить рекомендації для вчителів з викладання предметів в початковій, базовій та старшій школі, які вони мають використовувати у практичній роботі.

У МОН зазначають, що викладання навчальних предметів має здійснюватися відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.

Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідними Державними стандартами результатів навчання, є освітня програма школи, що має містити навчальний план і перелік навчальних програм.

Навчальним планом має визначатися загальний обсяг навчального навантаження, а навчальними програмами предметів/інтегрованих курсів – очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.

Під час розроблення календарно-тематичного та системи поурочного планування вчитель має самостійно вибудовувати послідовність формування очікуваних результатів навчання, враховуючи при цьому послідовність розгортання змісту предмета в підручнику.

Учитель може, відповідно до того, як учні засвоїли навчальний матеріал, визначати місце теми в системі уроків, кількість годин на вивчення окремих тем.

У зв’язку із світовим викликом щодо епідеміологічної ситуації, що має місце і в Україні у календарно-тематичному плануванні з предметів/інтегрованих курсів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину.

У Міністерстві освіти акцентують увагу на тому, що класи можуть ділитися на групи. Під час вивчення української та іноземної мов за умови наявності в класі понад 27 учнів, під час проведення практичних занять з інформатики із використанням комп’ютерів за умови не менше ніж 8 учнів у групі. Також можливість поділу класів на групи під час вивчення окремих предметів має бути зафіксована в освітній програмі закладу освіти.

Окрім того, рекомендації МОН містять поради з особливостей оцінювання учнів у 1-4 та у 5-11 класах, використання годин варіативного складника навчальних планів, переліки навчальної літератури та навчальних програм, інші особливості викладання навчальних предметів у школах в цьому навчальному році.

Міністерство освіти просить довести текст рекомендацій щодо викладання навчальних предметів в 2021/22 навчальному році до відома керівників шкіл та вчителів.

ПОВНИЙ ТЕКСТ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ З ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ

 


« повернутися

Вхід для адміністратора